28/6/26

ΙΣΤΟΡΙΚΟ & ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

       Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου πραγματοποίησαν κατά το τρέχον σχολικό έτος 2025-2026,  εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου, με συνοδούς καθηγητές την κ. Σκοτσιμάρα, τον κ. Σπίνο, τον κ. Θεοδωρόπουλο και τον κ. Αλποχωρίτη, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικές πτυχές της τοπικής ιστορίας, του πολιτισμού και της καθημερινής ζωής των προηγούμενων γενεών.

      Μέσα από την περιήγηση στις συλλογές του μουσείου και την ξενάγηση στα εκθέματα, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με αντικείμενα, παραδόσεις και ιστορικές μαρτυρίες που αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής. Η εκπαιδευτική αυτή δράση συνέβαλε στην καλλιέργεια της ιστορικής γνώσης, του σεβασμού προς την παράδοση και της βιωματικής μάθησης, προσφέροντας σε όλους μια ξεχωριστή εμπειρία.





   



ΑΠΟ ΤΗ ΔΕΙΥΘΥΝΣΗ







ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ-ΠΙΝΑΚΑΣ ΝΤΕΛΑΚΡΟΥΑ

      Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου συμμετείχαν σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική εκδρομή στο Μεσολόγγι, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές του Μαϊου 2026 και συνοδούς Καθηγητές την κ.Ζαμπάρα, την κ. Πράπα, την κ.Μαμιδάκη, την κ. Κουτρουμπή, τον κ. Νικολάου και την κ. Λαμπροπούλου,  με στόχο τη γνωριμία με σημαντικές στιγμές της ελληνικής ιστορίας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

      Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ξεναγήθηκαν στο μουσείο όπου φιλοξενούνταν ο περίφημος πίνακας του Ευγένιος Ντελακρουά, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για τη σχέση της τέχνης με την Ελληνική Επανάσταση. Στη συνέχεια περιηγήθηκαν στον Κήπο των Ηρώων, έναν τόπο ιστορικής μνήμης και τιμής, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά πρόσωπα και γεγονότα που σημάδεψαν την Έξοδο του Μεσολογγίου.

     Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία για βιωματική μάθηση, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών για την ιστορία, την τέχνη και τις αξίες της ελευθερίας και της συλλογικής μνήμης.





ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ


ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΙΑΣ_ΣΠΑΡΤΗ

      Οι μαθητές/τριες της Γ΄Τάξης του σχολείου μας, συνοδευόμενοι από την κ.Διευθύντρια Σύριου Κωστούλα και τις εκπαιδευτικούς κ.Ζαμπάρα Γεωργία και κ.Κουρούκλη Μίνα, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού στη Σπάρτη. Μέσα από τα εκθέματα του μουσείου γνώρισαν την ιστορία της ελιάς, τη σημασία της για τον ελληνικό πολιτισμό και την εξέλιξη της παραγωγής του ελαιολάδου από την αρχαιότητα έως σήμερα.

      Παράλληλα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την περιοδική έκθεση αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του μεγάλου Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη. Μέσα από φωτογραφίες, ντοκουμέντα και οπτικοακουστικό υλικό γνώρισαν σημαντικές στιγμές της πορείας του και τη σπουδαία προσφορά του στον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας μας.

      Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία γνώσης και πολιτισμού, προσφέροντας στους μαθητές πολύτιμα ερεθίσματα και νέες εμπειρίες.



 



 


 






ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ








ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑ 2026

        Το γαλλόφωνο Τμήμα Α1 του σχολείου μας συμμετείχε στον Εθνικό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας, που διεξάγεται κάθε χρόνο, με όμορφες κατασκευές. Τα παιδιά, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Γαλλικών κ. Καρατσιώλη, δούλεψαν πάνω στις χώρες της Μεσογείου και κατασκεύασαν από διάφορα υλικά, αναμνηστικά από χώρες που υποτίθεται ότι επισκέφθηκαν!

    Ο πολιτισμός της Μεσογείου και η γαλλική γλώσσα ένωσαν τις δυνάμεις τους για ένα υπέροχο αποτέλεσμα. Το κουτί των σουβενίρ κατασκευάστηκε με τη βοήθεια του καλού συναδέλφου κ.Σπίνου, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την υπομονή του!

       Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες.






ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ



25/6/26

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΜΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ-ΔΕΛΦΟΙ

       Με ιδιαίτερη χαρά το Γυμνάσιο Αγίου Βασιλείου Αχαΐας συμμετείχε στο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο στους Δελφούς παρουσιάζοντας ένα πρωτοποριακό βιωματικό εργαστήριο με τίτλο «Πυθία: μια γυναικεία φωνή εξουσίας σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο». 

       Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της δράσης ήταν ότι σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου του σχολείου, κ. Στούμπανου Γεωργίας, οι οποίοι ανέλαβαν τον ρόλο των εμψυχωτών και συντόνισαν άγνωστους μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας.

       Μέσα από τέσσερις διαδραστικές «Κυψέλες», οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν, δημιούργησαν και προβληματίστηκαν γύρω από τη δύναμη του λόγου, τη γυναικεία παρουσία στην ιστορία και την ευθύνη της ερμηνείας. Η δράση ανέδειξε τη μαθητική πρωτοβουλία, τη συνεργατική μάθηση και τη δημιουργική σύνδεση του παρελθόντος με το σήμερα.

 







ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ






ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ

        Με ιδιαίτερη συγκίνηση και περηφάνια πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. 

       Η εκδήλωση ξεκίνησε με τους μαθητές της Α΄Τάξης να ψάλλουν τον Ακάθιστο Ύμνο υπό την καθοδήγηση του Θεολόγου του σχολείου κ. Χρ. Αλποχωρίτη.

        Στη συνέχεια μαθητές της Γ΄, Β΄ και Α΄ Τάξης παρουσίασαν θεατρικά σκετς και παραδοσιακούς χορούς, τιμώντας τους αγώνες και τις αξίες της Επανάστασης του 1821. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μια ξεχωριστή έκθεση με ενδυμασίες της εποχής και άρματα που χρησιμοποιούνταν κατά την Επανάσταση, την οποία επιμελήθηκε με μεράκι ο πρώην Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Λοτσάρης.

       Η εκδήλωση αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για γνώση, μνήμη και δημιουργική συμμετοχή όλων.

ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ









ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ




ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΘΛΗΤΩΝ ΜΠΑΣΚΕΤ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

        Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας αθλητές της τοπικής ομάδας μπάσκετ                   " ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ", οι οποίοι συζήτησαν με τους μαθητές για τη σημασία του αθλητισμού στην καθημερινή ζωή. 

        Μέσα από τις εμπειρίες τους ανέδειξαν τα οφέλη της άσκησης για τη σωματική και ψυχική υγεία, καθώς και τις αξίες του "ευ αγωνίζεσθαι", όπως ο σεβασμός, η συνεργασία και η προσπάθεια. 

       Η επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους, προσφέροντας έμπνευση και θετικά μηνύματα στους μαθητές μας.

      Επίσης η σχολική μας κοινότητα είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει το  Σάββατο 21 Μαρτίου 2026 και ώρα 16:00, στο κλειστό γήπεδο «Δημήτριος Τόφαλος», στο πλαίσιο της 22ης Αγωνιστικής του Ελληνικού Πρωταθλήματος της gbl, τον αγώνα  μεταξύ  Προμηθέα Βίκος Cola και Κολοσσού Ρόδου, μετά την ευγενική πρόσκληση του κ. Δενδή Δημητρίου προς το σχολείο μας. 







ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ



ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ-ΠΑΡΙΣΙ


      Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια, ομάδα μαθητών του σχολείου μας συμμετείχε στο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο της ΕΛΕΜΑΣΥΝ στο Παρίσι, παρουσιάζοντας ένα τρίγλωσσο (Γαλλικά, Αγγλικά και Ελληνικά) θεατρικό δρώμενο, εμπνευσμένο από τον εμβληματικό πίνακα του Ντελακρουά «Η Ελευθερία οδηγεί τον λαό», υπό την καθοδήγηση της Φιλολόγου κ. Βρυνιώτη και των συμμετεχόντων-συνοδών εκπαιδευτικών κ. Κουρούκλη, ΠΕ05, κ. Μεντέ, ΠΕ03 και κ. Ζαμπάρα, ΠΕ06

      Μέσα από τη θεατρική έκφραση, οι μαθητές ανέδειξαν διαχρονικές αξίες όπως η ελευθερία, η συλλογικότητα και ο αγώνας για ιδανικά, αποσπώντας θετικά σχόλια και βιώνοντας μια ξεχωριστή εμπειρία δημιουργίας, συνεργασίας και πολιτισμικής ανταλλαγής.

     Παράλληλα με τις εργασίες του συνεδρίου, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά μερικά από τα σημαντικότερα μνημεία και αξιοθέατα της γαλλικής πρωτεύουσας. Επισκέφθηκαν το εμβληματικό μουσείο του Μουσείο του Λούβρου, θαύμασαν τον ανακαινισμένο καθεδρικό ναό της Παναγίας των Παρισίων, περιηγήθηκαν στο επιβλητικό Ανάκτορο των Βερσαλλιών και απόλαυσαν τη μοναδική θέα από τη βασιλική της Σακρέ-Κερ στη Μονμάρτρη. Ξεχωριστή στιγμή της εκδρομής αποτέλεσε η βραδινή επίσκεψη στον φωταγωγημένο Πύργο του Άιφελ, όπου οι μαθητές θαύμασαν το εντυπωσιακό θέαμα, απολαμβάνοντας μία από τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες του Παρισιού.

     Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία που συνδύασε τη γνώση, τον πολιτισμό και τη βιωματική μάθηση, αφήνοντας στους μαθητές όμορφες αναμνήσεις και πολύτιμα εφόδια για το μέλλον.

 
  



ΔΡΩΜΕΝΟ_ΠΑΡΙΣΙ

ΦΩΤΟ_ΠΑΡΙΣΙ


ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ